12 Sep 2014

Resepi = Eggless pancake

Sekarang tengah menggila makan pancake..kalau hari tu buat pancake mmg dari pagi ke malam la duk buat pancake..kalau nak makan banyak.. buat sukatan 2 cawan tepung..bila nak makan baru buat. Selebih nya simpan dlm fridge..sampai esok pagi pon masih tahan lg..insyaallah..pancake makan panas2 baru sedap!

Bahan2
2 cawan tepung kek/ tepung gandum biasa
1/3 cwn myk
1 1/2cwn fresh milk (kalau xde bancuh susu tepung pon xpe..bantai aje susu tepung anak..hihi)
2sk baking powder
1sk esen vanila
2sb gula
Sedikit garam

Methodnya campo je semua patu kalau agak2 xcukup air..tambah fresh milk or air biasa..iols masukkan butter/marjerin skit bg bau wangi..xletak pon xpe

Ok bye

10 Sep 2014

Nasi goreng telur masin simple sedap

Nasi goreng ni belajor dr kawan..simple tapi sedap!! Sapa yg penggemar telur masin mmg patut buat nasi goreng ni.

Nasi goreng telur masin

Bahan2
2ulas bawang putih
1ulas bawang merah/sedikit bawang besar
Ayam/udang (iols guna ayam jer)
3cwn nasi putih
2biji telur masin yg sudah direbus dan dihancur kan
Carrot (sagat)
Sedikit lada sulah
1sb sos tiram
1sb kicap cair
Sedikit myk
1sk marjerin/mentega
Cili api potong kalau nak pedas..iols xletak..budak kecik nak makan..hehe

Cara2
Tumis bawang putih dan bawang merah yg dipotong halus. Masuk ayam dan butter..goreng
Masukkan telur masin kicap cair sos tiram..goreng..
Masuk kan nasi carrot dan lada sulah
Kalau nak oedas tambah jer cili api

Tadaaa..siap

Hannah is 2

Alhamdullillah..

Hannah dah 2 years..hannah dah big girl yeay!!

Hannah pandai cakap..hannah pandai tanya..hannah pandai memacam

Dan hannah pandai juga macan2 perangai

Semoga hannah menjadi anak solehah yg cerdik

Semoga mummy juga di beri kesabaran untuk menjaga hannah..yeay!! 💋💋💋

Sayang hannah lillahi taala

Followers