22 Apr 2010

we love jeram

kami sekeluarga kalau nak makan seafood mesti jerm yg menjadi pilihan..kawasan pon best...harga pon boleh tahan...plus sedap...

gambo bawah sesaja tnjuk masa p makan jeram ujung bulan lepas xsilap..he he he..







21 Apr 2010

sekejap je :)

bulan depan nak masuk anniveseri yg ke 2..sekejap je dah 2 thn..patu bulan depan la jugak sebeday hubby..

semalam teman hubby g chiro sementara tggu dia tu aku p ushar2 nak beli ape nnt...

eh eh..dan bulan depan jugak la aku nak p sarawakk..yeeehuuuu......itu pon kalau hubby nak p la....dan kalau keadaan wang yg mengizin kan...org cam aku ni kalau boleh semua nak p...tp duhet nye ciput je.. :p

diam bukan mengalah

di petik dari blog saiful islam..

Sa’eed bin Musayyeb berkata: Pada suatu ketika, Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam duduk-duduk bersama dengan para Sahabat. Muncul seorang lelaki lalu dia mencela dan memaki hamun Abu Bakr radhiyallahu ‘anhu hingga menyebabkan Abu Bakr ’sakit’ mendengarnya. Tetapi Abu Bakr terus mendiamkan diri. Lelaki itu meneruskan lagi celaan dengan bahasa yang lebih kasar terhadap Abu Bakr, namun beliau masih terus mendiamkan diri. Masuk kali ketiga, apabila lelaki itu terus menyakiti Abu Bakr dengan lisannya, Abu Bakr bingkas mahu menjawab balik.

Lalu Baginda Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam bangun. Abu Bakr radhiyallaahu ‘anhu bertanya: apakah engkau marah denganku wahai Rasulullah? Baginda menjawab: Tidak. Cuma semasa kamu mendiamkan diri, Malaikat turun dari Langit bertindak terhadap kata-kata lelaki itu. Tetapi sebaik sahaja kamu mula membalas cacian lelaki itu, Malaikat melarikan diri lalu Syaitan datang dan duduk. Aku tidak boleh duduk di tempat yang Syaitan duduk di situ.” [ Hadith riwayat Abu Dawud]

20 Apr 2010

i-city shah alam

2 mggu lepas SIL ade dtg sini..so sesaja bawak g nilai n bwak g shah alam sume..so nak tnjuk gambo2 masa g i city









ni plak gambo ngan anak SIL...hihihi...byk mulut tol dak ni



Followers