14 Oct 2010

itik oh itik

tetiba arini nak cerita pasal itik...sebenarnya dah lama aku tingin nak makan peking duck atau nama saintifik dia itik panggang....hekhek

2 minggu lepas...pas je balik kelas aku ajak hubby..sebelom tu aku dah search kedai dia kat kelana jaya ade kat shah alam pon ade...so aku plan nak p kat kelana jaya..dah check dah kedai dia yg mana..yg kat shah alam tu aku x check la plak kedai dia kat mana kan...

pas hubby amik aku kitorang terus ke kelana jaya p kat kedai yg aku search tu..aku masok tgk dlu ade ke x itiknya..aku tgk xde...frust la jugak sbb dalam website mana ntah aku tgk ade...patu hubby tnya nak p cari kat shah alam x...aku pon cakap nak la kan...kitorang pon pegi la shah alam pas tu

aku xtau kedai dia kat mana yg shah alam tu...jadi hubby gamble je pusing2 shah alam..hubby kata pusing2 cari dlu...jadi bermula la sesi pencarian di seksyen 7 seksyen 5 seksyen 9 seksyen ape lg ntah sebelah concorde tu..seksyen kat giant pon aku p jugak...kedai2 kat situ plak bukan nyer sederet dua..berderet2...tp xde kedai aku nak tu..kedai lain mmg ade jual itik panggang..tp aku nak makan itik yg kedai tu buat jugak..(mengadakan aku)

dari pukul 630ptg sampai 930mlm sesi kami mencari itik tu..dah la lapar kan..hubby lg lah lapar..sian dia...patu hubby ajak tapau itik yg kedai lain pnyer..aku xsuka kalau keluar nak makan tp tapau je...jadi aku xnak..xmakan pon xpe...so balik lah dedua ngan perut yg lapar..

tetiba je aku nak nangis cita pasal ni..ampun yer abg..abg je sanggup layan karenah ma...(kadang2)..hahaha...

tapi........semalam aku ajak lg hubby cari kat kelana jaya...hekhek...kali ni aku tnya opismate aku kak mahani...dia bagitau kedai sekian2 ade jual itik...aku bgtau hubby kat mana kedai tu..carik la kami semalam..lgpn kebetulan semalam mmg nak p tabung haji kelana jaya tu sbb ade sedara hubby nak pegi haji...so dah alang2 nak p situ...tu aku ajak cari kedai tu sekali...xkijam kan aku..hehehe....nasib xsusah sgt nak cari kedai dia...sebaik jer...

time aku sampai kedai itik tu koi 630, eh..lupa plak nak bgtau kedai tu nama aladdin..aku dah kuar p depan kedai dia tgk menu..patu kan tgk menu dia quarter itik Rm20..aku dah la xde duit time tu..hakhak...xsampai hati lak nak makan itik quarter je dah Rm20...huhuhu...and kebetulan plak sepupu hubby call kata derang dah sampai tabong haji...aku pon teros ajak hubby p tabung haji..aku cakap klu nak makan nnt kalut2 plak..xbest nak makan nnt...padahal sebab mahal..hehe...kitornag pon terus je p tabong haji...

so..sampai sekrang aku xdpt lagi makan peking duck..xpe lah...nnt aku try cari tempat2 lain plak..yg reasonable skit....emm..mane lg eik?


7 comments:

Syah Shah said...

yang ada cawangan kat shah alam tu ape nama kedai dia? aladin gak ke?

aku memang dah lama teringin nak makan itik... tapi memangla kan, itik ni rega dia mahal betulllll dari ayam... berkali-kali ganda... huhu~~

eimma said...

sempeneh...patu kat restoren munawarah pon ade...

aku baru cari td..igt nka p makan kat restoren mukmin...situ ade ayam yg aku nak tu

Syah Shah said...

sempeneh? apekah?? pelik nama tu...

takpe, kang aku gugel... Hohohohohoh :D :D

ArPeGGiOS said...

restoren mukmin kat area de palma shah alam tu ker.?

lagi satu... sedap ker ? lom pernah makan.

eimma's said...

syah..jgn p situ..aku nak try restoren mukmin kak kak mieza cakap..jommm

kak mieza..aah..kat situ nak p makan....ima xpenah rasa..tu nak try..hehehe

Syah Shah said...

restoran mukmin tu aku penah pegi satu family... ok jugak food dia... tapi aku takde plak nampak itik panggang kat situ masa tu... tapi aku gugel, yang ada itik panggang tu branch restoran mukmin kat bukit antarabangsa sanun...

eimma said...

bila last ko pegi tu..aku baru call dia mggu lepas..dia kata ade tik kat situ...aku siap call lg...kehkeh

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Followers