17 Aug 2011

kagum kagum

sekarang ni kalau nak apdet blog sekali 2 entry ya uolss..kononnya takde masa noks..idokla takde masa langsung..bukak blogger kat browser hp tak bleh apdet dowh..kalau boleh apdet kan senang sambil2 nak tido boleh taip...

sekarang ni suka sangat tgk tvalhijrah..udah rupa tv kat arab pon ade..asyik orang arab je yang kuar..ate..kat tempat depa yang banyak program islamic pon ye dok...abis abis kat mesia ni dia buat cubaan yang akil hayy tu..hehe :p

ishhh..tapi dak dah...reflection tu dari mesia ape..ku ingat kan dari arab jugak sebelom ni..

sebenarnya aku kagum ngan program program yang ade dalam tv sekarang ni..kalau banyak pogram camni kan best..at least aku yang jahat ni boleh la kalau nak jadi baik sikit..

tengok imam suhaib tu...dalam program reflection..sebelom ni penganut kristian..bila masuk islam siap ajar kita maksud surah dalam alquran..kalau tanya aku kah maksud di sebalik perkataan yang ade dalam surah tu..kenapa ade wau kat situ..dah tentu tentu aku tak tau..malu noks..

ustaz Ng dalam studio muaallaf..siap ajar orang lain tentang islam..masyaAllah..hebatnya mereka!

aku yang islam ni dah 26tahun baru nak terkebil belajar lebih dalam tentang islam..pengetahuan dalam islam tu..rasanya sikit berbanding mereka...emm..tulah yang dikatakan tak bersyukur di lahirkan dalam islam..orang lain menunggu untuk dapat hidayah dari Allah untuk masuk islam..astagfirullahalazim..

sungguh jahil aku ini..sobsob..tapi insyaAllah..lepas2 ni nak jadi muslim yang lebih baik..nak ikut sunnah rasulullah..banyak dah program dalam tv cerita tentang peribadi rasulullah..seronok sebenarnya bila kita tengok..rasaya paling best sekali yang sebelom azan bukak pose kat tv alhijrah..itu best..dia cerita pon best..aku taktau tajuk cerita ape sebab bila tgk info dia macam tulis tadarus alquran ke ape ntah..xpon dia tulis azan maghrib..

tidak lah semata2 aku nak menunjuk aku ni baik sangat nengok cerita2 tu..CSI tetap di hati juge..hehe..cuma saja nak ajak orang lain nengok sama..sebab memang best

peace :)

No comments:

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Followers