23 Dec 2011

are u good enough?

sape taknak jadi baik..semua orang nak jadi baik..bila kita baik semua orang senang dengan kita..aku cuba nak jadi sebaik mungkin..sebab aku senang kalau orang senang dengan aku..bukan la aku ingin menjadi baik ia bermaksud aku ingin jadi seperti orang lain..aku tetap diri aku sendiri tapi aku ingin lebih baik dari diri aku sekarang kerana diri aku sekarang belom cukup baik untuk suami aku..apa baik pada pandangan aku.

dengar cakap suami

jaga penampilan diri untuk suami

rajin

bersedekah

jangan melawan suami

jangan bagi sakit hati orang

jangan cakap besar

jangan menunjuk

selalu bersyukur dengan apa yang ada

bersyukur bila dapat apa yang kita ingin kan

jangan sesuka hati mengata/kutuk orang..kita semua sama di mata Allah..

hormat orang

jangan cari gaduh dengan orang

jangan lukakan perasaan orang

ringan tangan mudah tolong orang

jangan pentingkan diri sendiri

jaga perkataan yang keluar dari mulut kita

jangan sombong

and the list goes (banyak nya list aku..tapi yg aku buat ade 2 3 kerat)

kalau kita sayang kan suami kita haruslah berbuat baik pada Allah..jangan abaikan perintahNYA..tapi bak kata suami..jangan pulak buat baik kepada Allah sebab suami yang suruh..ia mesti ikhlas sebab kita buat kerana Allah..kita semua berusaha kearah itu kan..tetapi aku tersangat gagal dalam berbuat baik pada manusia..tersangat gagal..aku selalu pikir ape yang menyebabkan aku gagal jadi orang yang baik..walaupun setiap malam aku pikir adekah aku cukup baik hari ini..jawapan yang pasti..GAGAL!

mungkin jugak penyebab besar aku gagal untuk menjadi baik adalah mulut aku..aku rasa aku banyak keluarkan perkataan yang tak berfaedah..yang menyakitkan hati orang..yang membuatkan orang tak suka dengan aku.

mmg betul la tu..kerana mulut badan binasa..tapi..bila aku sedar aku banyak menyakitkan hati orang..aku cuba kurangkan bercakap..tapi lain pulak jadinya..orang kata aku sombong dan xmau kawan dgn dia..

aduhai..serba salah..dah pulak kena perbaiki balik hubungan tu sebab ada salah faham..

helpppp

i want to be a good person

i want to be a good person

i want to be a good person

please Allah help me to be a good person

*crying*

because i'm not good enough


Becoming a good person is not just a choice to make; it is a choice to live. So if you think your bad, and you want to transform yourself into a good one, you need rebirth.

1 comment:

Syah Shah said...

explain saja... kalau dia benar kawan yang baik, insyaAllah dia bleh terima perubahan kita untuk menjadi seorang insan yang lebih baik... :D

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Followers