28 Dec 2011

kawan baik, kawan rapat and whatsoever

perlu tak kawan baik..? aku rasa ia perlu kalau kita seorang yang malu nak menceritakan masalah kita kat famili..so kawan baik la tempat mengadu domba..tapi takut2 jugak bila kita anggap dia kawan baik dan kita percaya dia simpan semua rahsia at the end dia yang bocorkan..itu bermakna kita tepuk sebelah tangan.

kawan baik aku dari zaman sekolah rendah sampai ke sekolah menengah memang bertukar..masa sekolah rendah best friend aku orang lain..tukar sekolah menengah orang lain pulak..tapi pada masa tu memang kita anggap dia lah kawan baik kita sampai bebila..sampai bila dah terpisah..masing-masing lost contact atau ade haluan masing2, bila jumpa balik nak borak jadi kekok semacam..

tapi seingat aku masa aku sekolah dulu aku tak pernah cerita masalah aku kat kawan baik aku sendiri..aku jenis malu kalau orang tau ape masalah aku..mesti lah kan....so memang pendam sendiri..pernah sekali agaknya memang taktahan sangat menanggung tetiba aku nangis depan diorang..nangis je la..pas nangis aku wat besa..huhu

so memang aku ni bukan la jenis nak mengadu domba semua cari kawan..ade masalah semua nak cari kawan..

kawan baik pada aku adalah kawan baik yang bila kita happy dia pun happy, bila kita sedih dia turut sedih, bila kita berjaya dia pun gembira, bila kita ade masalah dia sentiasa ada depan kita, dan yang paling penting..dia adalah orang yang memahami kita..bila dia betul2 kawan baik kita perasaan semua tu memang otomatik datang..tapi bila perasaan tu takde..(bila kita happy dia nampak macam dengki)..pikir2 la..betul ke dia tu kawan baik kita..

pada satu masa dulu (yang tak berapa dulu la jugak) aku ada sorang best fren memang aku anggap dia best friend aku gila babeng punya time tu..dengan dia ni kalau aku ade probs memang aku akan cari dia..even bila aku ade problem ngan hubby pun aku cerita kat dia..tanya opinion dia..(dia pun mcam tu jugak).tapi nak buat macam jodoh tak panjang..ade perselisihan faham.. :(

masa kitorang dah tak berkawan tu aku sampai meraung nangis 3 hari 3 malam mengenangkan takde dah kawan baik aku tu..(sampai tahap ni memang bergenang aku cerita wehh..ohhh...i hate dis feeling) tengah malam bangun nangis bila teringat dia..kat hubby sekali pun aku tibai nangis depan dia..sedih sangat2 masa tu taktau nak cakap..ini kalah putus cinta kan..haha..tapi kena redha la dengan apa yang berlaku..semua dah ditakdirkan..

walaupun sekarang kitorang dah ok tapi kesan kat hati dia aku rasa masih ade..mesti la..kalau kita luka pun susah nak hilang parut tapi kalau ko buat laser senang la hilang parut tu..ekekeke

untuk masa sekarang ni aku memang takde sorang pun orang luar yang aku anggap sebagai kawan baik,

tapi ape yang aku tahu kawan baik aku sepanjang masa (insyaAllah) ialah en.hubby and also my sister..

Please bless them Ya Allah, please bless my family and my friends

the end :P

No comments:

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Followers