7 Feb 2011

rasa pelik bila cuti panjang tapi tak balik kampung

Selalunya kalau cuti lama-lama macam ni...mesti balik sungai petani..tapi kali ni kami tak balik sebab pertengahan bulan ni kami nak balik lagi..kalau sebulan 2 kali balik..harus boleh bengkok la..

tapi bila baca status kawan2 yang duk kata jem ja..sana sini jem..ikut jalan lama jem ikut hiway pon jem...sebaik la tak balik...gila sampai 10 jam duk ataih jalan...eii yaiii...aku penah mengalami semua itu tapi bila jem ja hubby akan bad mood..jadik aku tak suka kerana tempias nya aku jugak yang kena..lebih baik menghindar dari mengubati..tetiba

okeh..cita pasai cuti balik..4 hari cuti macam takdak makna bagi orang yang tak berkerja macam aku kerana ari isnin aku tak keja jugak..tak feel gila cuti 4 hari tuh...and bosan tahap gaban duk umah ja...tapi hari jumaat tu aku pi air kanching rawang..hat tu kita cita kat entry lain

ok lah..sebenaqnya banyak kerja nak kena buat...umah aku ni kalau mop arini...esok habuk dah tebal macam tinggal umah sebulan...gila aku nak mop tetiap hari?

lotih-lotih

bye!!

4 comments:

Syah Shah said...

aku pun hingat nak balik kampung, tapi sebab incik Firdaus kena kerja ari Sabtu, tak dapatla balik... Dan sama cam PakMi, kalu jem jaa musti bad mood... Tapi besa akuakan arrange journey balik sehari sebelum atau sehari selepas jalan dijangka akan jem... kalau sehari selepas, maknanya kena extend cuti laa... hohohoh :D :D

Umah cepat kumpul habuk? kalu dekat dengan jalan & kawasan sekitar ada construction, memang cenggitulaa kekdah nyaa... Sabo saja laaa... :D :D

eimma said...

kawan aku balik hari sabtu..dia kata jem jugak hiwayy...gile ah...arini kawan aku ade sorang balik jugak..dia kata x jem...

depan umah aku jalan biase je...ko kan penah p umah aku..hihihi...agaknya tertutup sangat kot umah aku nih jadi macam udara xde kuar masuk...aku agak jer la...kihkih

Syah Shah said...

aku dulu duk umah bawah, memang tak bukak sangat pintu ngan tingkap, sebab aku segan orang lalu lalang tengok abis dalam rumah... Kita nak pakai seksi sikit dalam umah seniri pun tak buleh... Skang duk tingkat atas, ai laiiikkkk~~~ Hahahahahah :P :P

eimma said...

umah aku bukak pintu sebab nak kuar jek..hahaha

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Followers