10 Feb 2011

Gagal lagi masak memasak menggunakan yis

ello geng..

petang tadi ai membuat donut..resepi dia macam selalu orang duk buat tu jugak la..cuma ai buh tepung susu...sengah resepi buh susu pekat lah..susu segar lah kan..

motif membuat donut ade lah untuk mengabiskan tepung susu tersebut..tepung susu tu beli masa raya lepas sebab nak buat kuih tart kasih sayang..masih ingat kah...hehe..

malang nya apabila masak memasak menggunakan yis..memang gagal..donut tu taknak kembang elok..ntah lah kenapa

aritu buat pau 2 kali pon gagal jugak...haihhh...nasib badan takde jodoh dengan yis...

Donut di hidang kan bersama teh panas untuk minum petang suami tersayang..pakmi dah request banyak kali dah nak minum kopi...tapi malangnya kopi takde stock kat umah..jadiknya tunggu balik sungai petani sajokkk okeh!

bye




8 comments:

Syah Shah said...

boleh jaa guna susu tepung... takdek hal pongss~~~

air bancuh yis cukup suam tak? buh gula sket tak? masa biar oh naik, buh dekat tempat panas sket tak?

banyak faktor... tapi aku tengok donat ko santek aje tu... aku plak yang terliur donat tetengah malam nih... chisss...

Syah Shah said...

lagi satu, ko guna kopi apakah sampai nak kena beli kat sg petani aje tu???

eimma said...

aku tak buh gula..agaknya bila aku buat tu yis tak buih byk...

kopi cap raga...sedapp ohhh

'ina SB said...

kopi o radix ade juai kat SU mall tu..p beli..

Syah Shah said...

ada kat sp aja ke? aku suka kopi cap fajar menyinsing... memang terbaikkk punya... beli kat semanggol... hihihihih :P :P

C-I-K-I-N-T-O said...

makin rajin makcik kita ni masak yer...camtu ko kata tak jadi? uish kalau jadi agak gebu macam muka aku dak ha? hahahahha

eimma said...

tak jadi sebeanrnya tu..dia tak gebu elok..cuma rupa tu ade la sikit2..hehehe...

eimma said...

syah..aku tau area sana la..maybe ade kat alor setar ke aku tak tau..tapi kat sini memang takde

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Followers